fridadetarjag

Och festen fortsätter

Kategori: Allmänt

Eller ja. Jag har ju ändå varit tvungen att plugga idag. Det känns i alla fall som att jag kommer framåt, men är kanske ute och cyklar en aning. Men jag har ju helgen på mig. Så nog om det. För det här är ingen tråkblogg.
 
Det är en kulblogg! Och jag kan berätta om en kul sak som hände nu på tåget på vägen hem från Stockholm (Annie har varit här idag och lämnat mitt älskade dragspel, vi käkade laxlasange och gick lite på stan, sjöng högt som satan i bilen på vägen hem så att bilarna bredvid i bilkön gjorde tummen upp. Jag dog lite, men sjöng vidare. Åkte till GIH och hälsade på mina älskade vänner, fyllde på lite energi i typ 20 min, powerwalkade till Gärdet och Haglöfsrean, men eftersom att jag är alldeles för stor för woman models fick jag åka tillbaka till Uppsala utan någonting nytt, kanske lika bra det. Nu blev det här en av de längsta parenteserna så nu åter till det roliga). 
 
Alltid när man närmar sig Uppsala ropar konduktören ut nåt klatchigt som "Vi som har jobbat ombord idag tackar för att ni reser med oss och hoppas att ni vill resa med oss igen."
 
Typ så. Inget mer. Men idag. En överraskning:
 
"Och idag har vi ett personligt meddelande till Sanna Haraldsson, Sanna Haraldsson"
 
En manlig röst över:
 
"Hej Sanna, jag tänkte bara fråga dig, en sånhär grå torsdag, om du vill gifta dig med mig?"
 
Jag ba: wohhooo. Typ. Eller. Nej, det gjorde jag inte. Men jag log lite och det gjorde resten av min vagn med. Jag tittade mig runt lite för att se om jag såg någon överlycklig Sanna Haraldsson, men hon måste ha befunnit sig i någon annan vagn, för det var bara leenden. Inga tårar, inget skrik, ingen som svimmade, ingen som hoppade. Jag tycker i alla fall att det var en liten rolig historia som gjorde mig lite gladare. Och som säkerligen gjorde Sanna Haraldsson lite gladare! 
 
<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: