fridadetarjag

Falun

Kategori: Allmänt

Det här med collage över de platser jag varit på verkar vara en favorit. Därför fortsätter jag med det nu då!
 
Jag är i alla fall hemkommern efter en så sjukt inspirerande och bra helg. Och jag är helt mållös. Jag och Sofia har gått på museum, gått lös på Myrorna, bott i en fängelsecell, käkat en massa gott, gått en himla massa, tittat på koppargruvan, fikat på kondis, garvat och framförallt varit så sjukt nöjda med oss själva. Nöjda över att vi begav oss iväg på det här. Det mesta har låtit såhär:
 
"Asså, kolla!"
"Fy fan vad fint!
"Men guud, så jävla bra!"
"Jag tar den här, jag avlider så snyggt"
"Jag är så jäkla nöjd"
"Jag med!. Alltså Falun"
 
Typ så har vi gått runt i en hel helg. Jag har handlat en målarbok med dalamåleri och en lusekofta. Och fyra, gröna glastallrikar för 40 kr. Och ett fint band med dalamönster, och ett vykort med fint mönster... 
 
Ja. Du hör.
 
Och så var det det här collaget dårå. Tyvärr var vädret inte jättefint för fotografering, men vi var så himla nöjda med att det regnade. Det gav liksom mer förståelse för de som arbetade i gruvan förr. Hur jävla jävligt det var. Dessutom blev det tusen gånger mysigare att komma in på kondis för en varm kopp te. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: