fridadetarjag

Lediga onsdag

Kategori: Allmänt

 
Hallelujaaaah!
 
Idag är jag hög på livet. Jag är ledig från jobb, solen skiner och jag är taggad på allt. Jag är taggad på att träna, jag är taggad på att börja jobba som lärare, jag är taggad på att spela musik, på att laga mat och på att pyssla och göra fint. Taggad på att odla. Eh. Ja. Det där sista tog jag lite ur luften. Kanske inte helt sant. Men jag skulle vilja vara taggad på att odla. Det är liksom i den feelingen jag är i just nu.
 
Jag startade dagen på det otroligt hippa cafét next door: Cafe mocco. Joråsåatte. Man bor ju bara ett stenkast därifrån och tänkte därför att jag kunde passa på att leta efter lite tjändizaaar samtidigt som jag läste bedömningsstödet för samhällskunskap årskurs 6. Ingen kändis, men latten och mackan blev i alla fall en mycket bra start på dagen. Klockan är 13.00 och jag har redan läst på en del i kursplanerna, promenerat den fina rundan på djurgården, lagat thai till lunch, fixat matlådor, ringt till min chef och bytt bort en jobbhelg. Jag är så jävla bra! 
 
Snart ska jag ut och kuta. Intervaller tror jag. Vill ta i. Är bäst att jag tar vara på den här känslan, för man vet ALDRIG när den kommer tillbaka. Nu ska jag fortsätta inspireras lite av styrdokumenten... he he
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: