fridadetarjag

Pannkaka av allt ihop

Kategori: Allmänt

Jag fick jag ett sånt jäkla sug... efter Saffranspannkaka. Jag vet. Låter sjukt. Har inte ätit det på kanske...två år. Men nu jävlar, var det tydligen dags. Jag gick till och med till affären, inhandlade ingredienser (la till och med i en tvätt på samma gång). Ja, nu är jag nog på bättringsvägen. Såhär gjorde jag i alla fall:


1. hackade 1dl mandel
2. mortlade 1,5msk socker och ett krm vaniljsocker med ett pkt saffran
3. hällde i det gula sockret i 1dl vispgrädde
4. hällde i ett pkt färdig risgrynsgröt
5. knäckte 2 ägg, vispade runt och tjoffade i det i risgrynssmeten
6. hällde i mandeln och fyllde ut i en smord form
7. gräddade på 200 grader i typ 30 min.
Sen åt jag det med grädde och sylt. Det var gott. Ett tag. Sen blev det för mycket asså. Jag spydde nästan. Ok. de kanske inte var det bästa att skriva i ett recept, men jag är bara ärlig. Prova om ni vill, prova inte om ni inte vill. Jag ha numer tre portioner i frysen. Om man kommer hit kanske man får smaka.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: