fridadetarjag

Motivation tack!

Kategori: Allmänt

Varför är det såhär? Saker som jag promt MÅSTE göra blir jag alltid omotiverad till. Det handlar om allt från träning, städning, duschning, klippning, matlagning och så då plugg. Det kan vara hur intressant som helt. Någonting jag verkligen vill lära mig. Men så fort jag av olika anledningar MÅSTE lära mig det, orkar jag inte. Vill inte. Gör allt annat som jag inte måste. Jag är nog nån slags tvärtemot-personlighet.

Just detta faktum gör att jag sitter här just nu. Har redan varit ute och sprungit i solen, städat och dammsugit, spelat dragspel, varit os Farmor, ätit lunch. Jag blir bara arg så fort jag öppna dokumentet för att skriva. Så jag bestämmer mig för att skita i det. Att bli arg alltså. Och att skriva. Så var det löst.

Snart ska jag iväg och träffa mina kära blivande idrottslärarkollegor! Kommer bli hur bra som helst! Solen skiner dessutom. Lite bekymrad dock att jag bara har min tjockaste jacka med mig hit. När resten av befolkningen går med solbrillor, converse och skinnjacka. Bävar redan för pendelfärden. Den kommer bli svettig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: