fridadetarjag

Lips

Kategori: Allmänt

Det här med skönhet hörrni. När man är sjuk och inte har så mycket vettigt att ta sig för. När alla andra varit ute och fångat dagen, njutit av en glass, kanske suttit vid vattnet, sett solens ljus och låtit det smeka både kinder och armar. Ja just idag har jag legat inne och såsat. Legat inne och börjat titta på några avsnitt av Top-model Sverige (jag vet, jag är några veckor efter, av förklarliga skäl). Jag kunde inte hjälpa det. Jag blev helt fast. Jag undrar vad det är som fascinerar mig? Tjejerna? Deras utseende? Deras liv? Deras vilja att lyckas bli berömda och omtyckta? Jag vet inte. De flesta är i alla fall i samma ålder som mig själv, men så långt ifrån min verklighet man kan komma. En del tjejer verkar (så långt jag har sett, uppfattat och förstått) riktigt reko, andra inte... japp.

 
I alla fall insåg jag vilken jäkla rookie jag är på det här med skönhet. Beautie som man säger. Herregud alltså. Även om jag äger en mascara och använder den varje dag (annars ser jag nyförlöst ut) så är det också just det enda. Eller visst fasen, kom jag på. Jag införskaffade ett rött läppsift för ett tag sen. Ett tappert försök av många för att trolla fram nån typ av kvinnlighet. Ni kan ju bara gissa hur många gånger jag använt det.

I alla fall. Jag blev så jäkla inspirerad av tjejerna med de röda läpparna och långa benen, att jag mitt i min feberfrossa började leta fram det blodröda stiftet. Det var ju då inte igår jag senast använde det, utan det tog ett tag att leta fram. Men sen. Smeta på ba. Fan vad fint. Kanske skulle ha blivit modell ändå. hmm.
 

Resultatet. Ja. En febrig Frida och ett par röda läppar. Nu tror jag att jag återgår till såsandet.
PUSS!