fridadetarjag

Gröna faran

Kategori: Allmänt

Nu. Ska jag berätta! Sedan min snabba Stonebreaker ( jag vet, den hette så, det hörs ju på namnet hur snabb den var) blev snodd innan jul, har jag inte förmått mig att skaffa en ny. Pengarna och energin har liksom gått till annat, så under en alldeles för lång period har jag promenerat fram i cykelstaden nummer ett. Alltså INTE smält in i mängden. Jag har i alla fall tänkt att jag ska skaffa mig en ny, och så kom vi då på, att hemma i Friggan (friggeboden på Fagerängsvägen kallas så!) står det ju en gammal cykel. farmors gamla, som ingen använder. Lite service och sen borde den vara perfekt för en sån som mig!

Sagt och gjort. mamma var bussig och körde upp mig och min nya vän i söndags och efter lite däckbyte hos de händiga grabbarna runt hörnet kan jag nu glatt och friskt ta mig fram med en aning snabbare tempo. Förstår ni att jag är mer än nöjd?
Att den är så fin och grön gör inte saken sämre.
Nu ska jag ut... i regnet... Jag och Gröna faran... Käka lite pizza, och sen cykla hem igen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: