fridadetarjag

Fagerängsvägen 21.06

Kategori: Allmänt

Idag trodde jag skulle bli en bra dag. Jag inser att jag varit hemma ( på Fagerängsvägen alltså) alldeles för mycket på senaste tiden. Jag inser att jag inte kommer kunna bo kvar här när jag kommer hem från Uppsala. Nu sitter jag här (på fagerängsvägen alltså) och är besviken. Tänk vad mycket roligare jag skulle kunna haft det en fredagskväll. B har ringt mig. Jag hade ingen laddad mobil. R ville komma upp och hälsa på i helgen, men jag åker hem ( till Fagerängsvägen alltså) och min sista VFU-dag firas med... En sur pappa, som inte tycker att vi hjälper till eller städar. Japp. Jag gick upp på mitt rum och skriver det. Klockan är nio. Annie är inte hemma. Ovärt att åka hit (Till Fagerängsvägen alltså). Synd. Hade kunnat åka i morgon bitti. Fan säger jag. Fan.

Synd att jag skäms över min lillebror också. Blir arg på mig själv att jag gör det, men det är otroligt starka känslor som väcks i mig för att han inte är som jag vill att han ska vara. Varför vill han vara ful? Varför vill han ha äckligt, fult, långt och stripigt hår? OM han nu vill ha långt hår, VARFÖR kan han då inte göra det fint?
punkt. gonatt och pissapådej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: