fridadetarjag

detta skrev jag i måndags. Sedan dess har jag haft fullt upp.

Kategori: Allmänt

Så gick det en dag utan bloggande. Jag antar det är så det är när man är lite busy... Jag har nämligen haft en himla späckad helg. Fullspäckad faktiskt. Tänkte berätta lite om den. Antar att det är sånt man gör.
I fredags åkte jag mot Sollentuna någon gång under eftermiddagen och gav mig ut på ett lerigt äventyr runt åkrarna och sjöarna med Elin. Senare anslöt även Freddan och Rasmus och vi hade en liten kväll på tumanhand med fondue, TV-spel och lite bubbelpool. Ett kärt återseende!

Lördagen startade med mitt tredje träningspass sedan tjejvasan och tog det därav lite lugnt. (Intalade mig själv att det nog var bra att ta det lite lugnt en dag till). Eftersom det var ett alldeles faaantaskiskt väder ute, kunde man ju inte ligga inne och såsa. Annies vad/ben/knä (lite oklart) sa däremot ifrån en springtur, så vi släpade upp Gamla Bettan (motionscykeln) ut på altanen, fixade med pappas nyinköpta Boom Blaster (bergsprängare) och satte igång. Jag stod bredvid och gjorde diverse gymnastiska övningar samt försökte gömma mig för grannarna. Det var en ansträngning i sig, men verkade inte lyckats då granntjejen Siri, 8 år dagen efter glatt påpekade exakt hur vi hade utfört vårt träningspass. "Jag såg att ni körde ett träningspass igår. Annie satt på den där cykeln, och du gjorde såhääär" (viftar med armarna, hoppar och vickar på rumpan samtidigt)
Jag inhandlade föresten ett par nya orienteringsskor i lördags också. En utgift som heter duga, men får väl anta att det är en investering! Känner på mig att det kommer gå bra i år! :)

Sedan kom inspirationen till oss, mig och min syster. Vi har sedan barndoms tider alltid gillat det här med att showa. Eller ok. Jag har alltid gillat det här med att showa. Och eftersom att jag är storasyster i familjen, är det jag som har bossat och helt enkelt sett till att även få med mina syskon som bakgrundsdansare/ bakgrundssångare/ statister. Ett bra tag gick till och med min lillebror med på allt. Men vid 18 års ålder vill han längre inte ens vara kameraman. Däremot var det faktiskt min lillasyster som föreslog att vi skulle lära oss hela Dannys Melodifestivals-koreografi och spela in på film. Då, vill jag säga, är det bara att passa på! Absolut Annie! Inga problem! Vi köör! Ner i källaren, ladda datorn, svetten lackade och tiden gick. Vi hann inte klart med allt finslip innan vi skulle iväg på mello-kväll hos våra kära kusiner.

Taco-middag, mello-andra-chansen med tippning och extra allt. Mycket trevlig kväll måste jag säga!

Så söndagen då. Den stora vasaloppssöndagen. Jag och Sanna hade bestämt oss för att vasaloppsvaka, vilket vi också gjorde! Jag satte mig på bussen kl. 06.35 mot Roslagstull. Sedan låg jag , Sanna och Nisse i soffan från 8-12. Åt pannkakor med ca: 6 olika sorters sylt hann i också med. Jag fick sedan skjuts hem av mina privata chaufförer och vi avslutade vårt dansprojekt innan vi bjöds på gryta hos farmor.

Strax därefter drog jag iväg mot Västertorpshallen för att tilla på Elins match med Helen. Vi snackade skit mest hela matchen, men det var kul att se. Lite mys i Farsta med tjejerna och jag har verkligen sugit ut det sista lilla av helgen, för att sedan bege mig vidare mot Uppsala och verkligheten igen. Ni kan ju giss hur sugen jag var på att gå upp ur sängen i morse. not so much... Bara två veckor kvar på den här skolan. Bara nio arbetsdagar... Nu måste jag sova! Puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: