fridadetarjag

SM

Kategori: Sportigt

Så har jag sprungit ännu ett svenskt mästerskap i orientering. Denna gång i sprintdistans. Men framförallt har jag varit ledare. Eller framförallt chaufför. Det har faktiskt varit roligt! Det har gått bra för mina klubbkompisar och det har gått helt ok för mig. Kunde faktiskt inte förvänta mig mer av den minimala träning jag praktiserat i sommar. Men jag är i alla fall glad att jag åkte med. Fick smaka på lite känsla, röra på mig lite och käka fältlunch/middag/nattmat.

Nu är vi hemma igen och vi har ätit söndagsmiddag. Jag fick ett otroligt sug efter marängtårta, så jag svängde ihop en liten, med madel i smeten för att få den sådär extra krispig och god. Efter det har jag dessutom käkat en halv påse chips. Plus att Olle höll chauffören, dvs mig, vaken hela bilresan hem genom att kasta in diverse godsaker i min mun. Så jag måste helt enkelt träna ganska bra imorgon om jag nångåg inom en snar framtid vill bli den där vältränade Frida med magrutorna. Men jag är faktiskt taggad. Imorgon ska jag köpa stavspetsar så jag kan åka rullskidor! wohooo!

Puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: