fridadetarjag

Back to reality

Kategori: Allmänt

Nu är jag tillbaka i Uppsala. Jag tänkte få en liten mjukstart. Känna stan på pulsen, cykla lite på gröna faran samt en gång för alla titta lite mer noggrannt på mitt kommande schema. Jag har innan bara tjuvkikat för att ha ett något sånär hum om exakt när jag börjar. Inget mer. Absolut inget mer. Jag har varit så himla trött på det här med skolan att jag på riktigt flertalet gånger övervägt att skita i det. Dra iväg nånstans med min syster. Till nåt varmt land, långt bort. Bort ifrån press, stress och prestation.
 
Men jag har ju inga pengar. Och drömma kan man ju. Om en massa saker. Därför känns det inte riktigt lika kul när jag tillslut igår kväll öppnade litteraturlistan och insåg att en alldeles för stor del av mina ihoptjänade sommarjobbspengar kommer att gå till just det. Studentlitteratur. Hur kul lät det på en skala...

Jag fick i alla fall den mjukstart jag behövde igår när jag och Sofia hookade upp efter en hel sommars flängande på olika ställen. Det var hur mysigt som helst och vi pysslade och vek. Vek och vek och vek. Nu har jag en farm av pappersfåglar hemma. Det blev faktiskt fint!
 
Jag fick i alla fall lite pepp och jag sitter just nu på bibblan och har insett att man kan läsa många av böckerna på internet. Jag jublade och tackade och näst intill kramade om bibliotikarien när hon berättade det. Jag glömde för ett ögonblick bort att man ska vara tyst på ett bibliotek. I alla fall. Där tjänade jag ca 1000 kronor till nåt roligare. Dessutom ringde det en snubbe från Göteborg och vill köpa några av mina gamla böcker som jag la ut på Blocket igår. Då jublade jag lite till. Och nu är jag ganska glad. Och ganska pepp.
 
Jag har ingen bra bild här just nu, men jag hittade en sånhär klatchig bild som gör mig lite glad och peppad och jag ska fan back 2 school och kicka aaaas! SOm på lågstadiet då jag var bäst i klassen! haha!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: