fridadetarjag

Skärtorsdag

Kategori: Allmänt

Inte är jag ute och påskar inte (heter det så? Lussar heter det ju på Lucia, men vad heter det på påsken?) Inte håller jag på och påskpyntar eller fiffar med några gula fjädrar som gör en sådär glad inombords. Nej, jag ligger här i min lilla smala säng och väntar på att tiden ska gå. Egentligen är det sånna här dagar jag skulle vilja ila hem till Fagerängsvägen och liksom ta vara på helgen och familjen och huset så mycket jag bara orkar. Men jag har banne mig ingen större lust idag. Jag har istället gått lite på stan och inhandlat två grejer till mamma som hon ska få när hon fyller år (egentligen är det jag som vill sätta upp det i köket därhemma. Hon gillar det nog egentligen inte, men hon måste ju ändå låtsas, eftersom det är hennes födelsedagspresent. Och det blir man glad för. Smart drag av mig). Sen har jag varit ute och sprungit. Och ätit lite sill. Och lite frukt-och nötbröd som jag slängde ihop i tisdags. Och tvättat en tvätt och lyckats åstakomma en sån där lapp som David Batra skrivit två böcker om:

"Din tvätt ligger i 8:an, mittemot. Jag hade bokat. Därför."

Oh my goood.Jjag kände mig som en riktig bov, när jag stod utanför och kollade så att ingen annan var inne i tvättstugan när jag gick för att hämta den tillslut tvättade tvätten. Sen var det nog den snabbaste urplockningen ur maskinen i mannaminne, innan jag for ut med en rask takt och oskyldigt gick över gården in till min port.

I alla fall. Jag har liksom gjort allt jag borde. Ändå har jag ingen lust. Vet inte vad det är. Föresten har jag munsår. Så jävla mycket munsår. Allmänt seg och trött. Helt enkelt inte på topp.

En grej som dock glädjer mig är att min lilla, lilla, pytte-gulle-syster har tagit körkort idag! Så himla bra tjej!

Jaa. det skulle vara för det då. Får se om jag åker ikväll eller inte. Har en massa strykning som farmor skulle kunna få sysselsätta sig med. Vad är det för jäkla utnyttjning kanske ni tycker. Men jag gör det mest för att vara snäll.. Så är det med det.

Tjarå!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: